Bedankt allereerst allemaal voor het meedenken!
Ik heb hier nog eens rustig over nagedacht...
Citaat:
Als je op je derde een buks in je handen word gegeven dan lijkt mij dat een hele impact op je heeft. Zoiets vergeet je nooit.
Dat valt wel mee, was gewoon op een zonnige middag samen met vader en broer in de tuin op een schietschijf oefenen. Dus eigenlijk is dat gewoon een goede herinnering. Ik heb nooit op een levend wezen geschoten oid. Mijn vader heeft me ooit een dreun om mijn oren gegeven omdat ik zonder aanleiding een torretje doodtrapte, dus mijn ouders waren zeker niet van het jagen of anderszins schade aanrichten aan levende wezens. We hebben ook nooit gevist of zo.
De laatste maanden zijn die dromen minder geworden, terwijl ik niet echt iets "anders" heb gedaan. Wel heb ik wat meer innerlijke rust gekregen nu ik samen met mijn partner met ons bedrijfje op mijn plek ben gekomen.
@Wouter: ik heb ook wel eens met iemand gewerkt over mijn vorige levens, en wat daar uit kwam was dat ik als vrouw betrokken was bij de zorgverlening aan gewonden op een slagveld. Dus wel inderdaad de militaire achtergrond maar tegelijk gericht op helen, niet op doden. Dat zou rationeel e.e.a verklaren zonder dat het een hoop "oorlogsellende" is, maar gelijktijdig herken ik het niet helemaal als iets van mezelf. Volgens mij is dat eerder iets van mijn overgrootmoeder (waar ik een diepe band mee heb) geweest wat die persoon bij mij heeft gezien.
Jij geeft aan dat "afstand" en "herkenning" bij jou factoren zijn. Dat herken ik niet zozeer...
Wel zit ik steeds meer te filosoferen over de vraag of als je iets "slechts" doet om iets "goeds" te beschermen, of het dan goed of slecht is. Als je uit noodweer of ter verdediging van je familie een aanvaller om zeep zou helpen, doe je dan energetisch iets "goeds" of iets "slechts"? Ofwel, is negatief maal negatief positief...