Hoi Misteryke,

Onderstaand wordt in mijn Dromenencyclopedie van Georg Fink weergegeven als volgt, hopelijk heb je er niets aan en zo niet, wel dan niet.
Maar ik hoop van wel voor je natuurlijk.
Wie over geboorte of zwangerschap droomt, zal net als bij de droom over de dood aan een nieuw hoofdstuk beginnen. Hier is sprake van de verandering in een nieuw persoon. Het verleden lijkt vergeten. De geboortedroom kan natuurlijk ook het einde betekenen van een crisissituatie, waarbij de dromer - vaker natuurlijk de droomster- eigenlijk bang is voor dat wat komen gaat. Het onbewuste suggereert hiermee dat het verleden wordt losgesneden, dat het vanaf dat moment onherroepelijk verdwenen is. Men moet zich bevrijden van uit de benauwdheid van de oude gedachten en gevoelens en nieuwe inzichten opdoen, die het leven meer de moeite waard kunnen maken.
Baby: Symbool van het onbewuste verlangen naar geborgenheid. Degene die een baby draagt, moet nog geruime tijd zijn bagage dragen en bereikt zijn gestelde doelen pas na veel inspanningen. Ik vind het eigenlijk wel een hele mooie symbolische droom.
Liefs,
Aphro