Spiritueel Forum JHK

Ontmoetingsplek voor Spiritualiteit en Licht.
Het is 08 sep 2010 05:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Collectieve woede
BerichtGeplaatst: 05 maart 2010 14:31 

ik vind het mooi van je dat je het op deze manier bekijkt, en dat slachtoffer zijn van bepaalde gebeurtenissen zo heb ik me ook lang gevoeld heb ik proberen om te zetten tot zelf mijn leven in eigen handen te nemen en daardoor met veel mensen gebroken. Maar nog kom die troep waarmede ik opgezadeld ben geweest uit het verleden af en toe een keer de kop op steken is vreemd moet ik zeggen, en vooral de laatste weken pffffffff, dan voel ik me terug het slachtoffer van ........., maar in feite moet ik het anders bekijken de mensen die me op zo een manier gemaakt hebben of proberen te maken die zijn ook het product geweest van hun opvoeding en ook slachtoffer van het gezin of de maatschappij en zo kan ik het dan beter plaatsen, maar tegen dat ik zover ben gekomen heeft dat toch een bepaalde periode geduurd,

vrouwtje

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 05 maart 2010 14:37 
Fan van JHK
Fan van JHK

vrouwtje,

ff dit tussendoor .... ik zag dat je geen daaaag meer schreef .... ik hoop niet dat mijn woorden daartoe hebben geleid :oops: ..... want dat was zeker niet de bedoeling ..... ik vond je gewoon leuk juist mede daardoor .... nou, ja ik hoop dat je begrijpt hoe ik het bedoel ....

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 maart 2010 14:41 
Fan van JHK
Fan van JHK

Edith,

hmmm als ik mijn woorden terug lees kan het inderdaad misschien verkeerd zijn overgekomen ... is ook niet de bedoeling geweest ... ik begrijp je verhaal niet echt omdat ik er (gelukkig) geen herkenning in vind ...... er was hier een tijd geleden een meisje ..... die schreef net zo'n beetje zoals jij ... jammer dat zij hier niet meer is denk dat jullie elkaar goed begrepen hadden ..... sterkte verder met alles ...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 maart 2010 15:57 
Sunshine, ik denk dat ik wel weet wie je bedoelt. Ik heb in ieder geval veel contact met iemand van dit forum via e-mail om ook haar er door heen te trekken. Het is een heel eenzaam en individueel proces om terug te komen in het lichaam en niet te begrijpen als je het niet hebt meegemaakt. Ik ben nu verder en steviger geaard dan haar. Maar ook zij zit helemaal diep in de shit nog met de niet aarding. Maar ik herken wel alles wat ze schrijft over haar proces. Er moet zo veel opgeruimd worden op zo veel levels voordat je weer werkelijk weer heel bent.

Het grappige en de overeenkomsten in het proces zijn wel dat we telkens beiden weten wanneer we klaar zijn met alles. Maar ik denk dat dat komt dat een stuk van het hoger zelf het begeleidt dusdat je vanuit een eigen hoger weten weet en voelt wat je moet doen en wanneer het klaar is. Maar ik wil vanuit mijn aardse zelf dat het NU al klaar is... Zucht.

Ik denk wel dat het zin heeft dat de rotzooi nog even naar boven komt. Maar dat wil niet zeggen dat ik het leuk vind.

Edith

BerichtGeplaatst: 05 maart 2010 20:41 
Fan van JHK
Fan van JHK

Oke, Edith als jullie elkaar kunnen helpen is het mooi!

Ik werd trouwens net gebeld :-D door de persoon waar ik woorden mee had. Er werd nergens meer over gesproken hihii maar ik weet dat het een stap is geweest vanaf die kant dus dan is het wat mij betreft al weer goed hoor .....

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 maart 2010 00:52 
Actief lid
Actief lid

Ik herken veel in wat jullie schrijven.. vooral het stukje dat je ook tussendoor intense rust mag ervaren en harmonie dat zijn de momenten waar ik het meest van geniet..
Er hoeft maar iets te gebeuren het knalt behoorlijk vooral tussen mij en mijn partner wij zijn ook gevoelig voor de hoge trillingen die er nu gaande zijn..
Pfff het is eigenlijk best wel heftig en het vervelende er aan is voor mij dat ik het er meteen uitgooi echt ongecontroleerd!!!

Een paar nachten geleden lag ik op bed en een lieve en zachte stem zei tegen accepteer het en laat het los...
Net daarna zei mijn vriend dat hij mijn boosheid letterlijk kon voelen... Ik probeerde hem dit al langer duidelijk te maken wat ik soms zo heftig kon voelen!! Hij is er erg van geschrokken maar tegelijktijd leek hij begrip te hebben over hoe dat boze /irrante gevoel mij soms zo kan beheersen!! Ik voel het al een hele tijd lang!!!
Nu ligt het bij mij erg op de oppervlakte, of anders het zit mij erg hoog!!
Pff word er soms wel een beetje verdrietig van dat dit zo in mij zit!!
Ik heb dit nog nooit zo heftig ervaren het afgelopen half jaar pff hoop maar snel dat het straks weer beter gaat!!!

groetjes kristal32

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 maart 2010 01:04 
Gehecht aan JHK forum
Gehecht aan JHK forum

Ik voel zelf helemaal geen woede, ook geen oude restjes, maar om me heen zie ik veel mensen de strijd met elkaar aan gaan.

Je kunt de omstandigheden niet altijd kiezen of veranderen, wel de manier waarop je er in staat

Profiel WWW  

BerichtGeplaatst: 09 maart 2010 13:19 
Moderator
Moderator

nieuwe channeling van Annemarie Sips www.spiritueelburo.nl

Citaat:
Spiri-boodschap 9 maart: rondtollen vandaag, 10:08 - 69 x bekeken-door wie?

Rondtollen!

De aardbeving in Haïti en de andere natuurrampen hebben invloed op ons hele wezen. Doordat de polarisatie van de aarde verandert (door de aardbeving is de dag ook iets minder dan 1 seconde korter) veranderen de mensen op aarde ook mee. Daarom lijkt het nu net of je in de rondte tolt. Alles lijkt fout te gaan en je ziet je pad niet helder meer. De mensen om je heen hebben hetzelfde als jij en iedereen is wat tollende. Dan hebben de afgelopen weken ook nog eens wat conflicten plaatsgevonden op emotioneel vlak en bijna bij iedereen is de balans ver te zoeken. Zo zie je maar weer dat een natuurramp op aarde een invloed uitoefent op al dat wat leeft.
Kinderen zijn drukker, natuur is ook door de war. In Spanje waren zelfs hevige stormen en de temperaturen in werelddelen wisselen enorm. De hele aardbol is uit balans waardoor er flinke chaos is ontstaan in de maatschappij maar ook individueel.

Veel lichamelijke klachten uiten zich nu en hebben te maken met schommelingen zoals bloeddruk, hartslag, longen, darmen en vergeet de hormonale invloeden niet. Ook emotioneel lijkt het wel of er niemand vreugde kan voelen op dit moment. Ook collectief is het verdriet en wat er gebeurd op aarde voelbaar. Iedereen verwerkt mee en deze samenwerking gaat onbewust maar je merkt het bijvoorbeeld aan nog gevoeliger zijn, gauw geïrriteerd zijn, je willen afzonderen, geen passie voelen, zomaar ineens gaan huilen, een ander afsnauwen zonder dat je dat eigenlijk wilt, niet goed je gevoel kunnen uiten, boos worden om kleine dingen, veroordelen van anderen en jezelf kwijt zijn.

Wat doen we eraan? Niets, alleen accepteren verwerkt en dat maakt ruimte. Als je geforceerd gaat leven en conflicten uit de weg gaat of je gevoel wegstopt gaat het onderhuids werken. De frequentie is nu gewoon lager omdat we collectief meeleven, mee verwerken en dan kan je collectief ook weer spiritueel groeien. Probeer elkaar te steunen, er voor een ander te zijn, samen verwerken en delen, zowel de leuke als de minder leuke dingen. Weet dat iedereen op dit moment rondtolt (de een voelt het heftiger als de ander) en dat het collectief is.

Conflicten die te maken hebben met familie energieën (of kan ik beter schrijven: trauma’s want veel mensen zien dat zo) en diepe relaties die nu een breuk gaan oplopen of opgelopen hebben, maak je niet druk, daar was geen basis vanuit liefde.

Daar gaan we nu naar toe, de basis van liefde creëert schittering en vreugde. Verwarmt het hart en zelfs harten. Een nieuwe basis maken vanuit liefde is puur en onvoorwaardelijk. Met deze basis zal je alleen nog maar uit liefde willen bouwen en elkaars bouwstenen passen dan in elkaar! Je zal zien dat de tekens op je pad komen die je leiden naar echte liefde. Laat maar los wat je niet als liefde kan ervaren. Op aarde mogen we leren wat liefhebben is en liefhebben dat doe je met je hele wezen, van top tot teen. Doordat er nu zoveel zielen verschillende frequenties hebben is het niet altijd makkelijk aansluiting te vinden maar voor iedereen is er liefde. Ook weerspiegeld in een persoon. Die er voor jou is en misschien wel uit onverwachte hoek.

Onze lieve engelen helpen vanuit de kosmische wereld daar waar nodig is en slaan met man en macht hun vleugels uit om de mens op aarde te koesteren. Want wat kun jij je alleen en onbegrepen voelen op dit moment! Het verlangen wat liefde heet, dragen we bij ons. Laten we het weer massaal herinneren en laat de boosheid en woede maar los en herinner je de heerlijke roes van liefde. Liefde heelt, verwarmt en verbindt!
Kom op nog even doorzetten, je leest dit niet voor niets….. Laat liefde heersen!
Liefs Annemarie

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 maart 2010 13:47 
Trouw lid
Trouw lid

Ik heb het stuk al een aantal maal gelezen. Wat mij juist de laatste tijden, vooral de laatste paar weken, opvalt is dat mensen juist heel open worden. Het is net of een ieder zijn/haar geheimen prijs geeft. Niet meer op zichzelf leeft, maar dingen deelt. Niet meer overal alleen mee rond loopt, niet bang is "vreemd" gevonden te worden.
Ik hoor de laatste tijd heel veel "geheimen". Mensen worden losser, voelen zich meer vertrouwd.
Ik weet niet of jullie dat ook zo ervaren?

Profiel WWW  

BerichtGeplaatst: 09 maart 2010 14:46 
Moderator
Moderator

Lieve Deb zou dat ook kunnen komen omdat jij erzelf meer open voor staat , dat mensen

meer vertellen en voor jou gevoel opener zijn ?

Ikzelf ervaar eigenlijk geen verschil , wel wat ik zie om me heen dat veel mensen om me heen
een kort lontje hebben, ik wijt dat maar dat veel mensen het te druk hebben en behoefte
aan de zon hebben :wink:

"Niets gebeurt voor niets"

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 maart 2010 14:51 
Trouw lid
Trouw lid

Cassy schreef:
Lieve Deb zou dat ook kunnen komen omdat jij erzelf meer open voor staat , dat mensen meer vertellen en voor jou gevoel opener zijn ?

Ikzelf ervaar eigenlijk geen verschil , wel wat ik zie om me heen dat veel mensen om me heen
een kort lontje hebben, ik wijt dat maar dat veel mensen het te druk hebben en behoefte
aan de zon hebben :wink:

Ook dat zou kunnen, buufje. Ik merk zelf dat ik in korte tijd behoorlijk aan het veranderen ben. Had ook een heel kort lontje soms... maar nu... ik geniet en ja, ik ben opener met mijn problemen/verhalen. Alleen naar mensen die ik vertrouw overigens. En dat daardoor mensen mij misschien ook meer vertrouwen... zou kunnen. Ik ben zowiezo iemand die heel snel alle verhalen van een ander te horen krijgt. Ik schijn goed te kunnen luisteren. Ik had alleen altijd het gevoel dat ik mijn verhaal nergens kwijt kon en dat doe ik nu dus wel. Nu heb ik het niet eens zozeer over zomaar verhalen, maar echt geheimen, die velen niet weten. Het schijnt in enen allemaal te kokmen. Heel vreemd. Wel prettig.

Ik denk wel dat het zonnetje, dat er vandaag gelukkig wel is, bij veel mensen ook parten speelt. Een ieder heeft denk ik wel behoefte aan licht.

Profiel WWW  

BerichtGeplaatst: 09 maart 2010 15:09 
Moderator
Moderator

de zon is atijd prettig, maar hier gaat het om wat anders, verschuivingen in energie en de een voelt dat niet of nauwelijks en de ander voelt elk detail.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 maart 2010 21:32 
Fan van JHK
Fan van JHK

Ik herken ook wel wat je zegt Debbie, maar ik zie/ervaar het anders. Niet persé als een onverwacht vertrouwen, maar meer een loslaten, al die oude zooi niet meer willen en kunnen vasthouden of stilhouden en meer in je kracht staan dus daardoor die dingen meer uiten. Ik ervaar dit zelf ook, ik wil een hoop oude dingen uitgepraat hebben, zodat er begrip, acceptatie en heling kan komen. En die drang om dat los te laten is zo groot, dat ik gewoon de stoute schoenen aantrek en het ga spuien.
Volgens mij is dit toch weer gerelateerd aan (collectieve) woede, want woede ontstaat eigenlijk als je andere dingen oppot. Frustratie, verdriet, onbegrip enz. FF kort door de bocht uitgelegd, hoop dat je snapt wat ik bedoel. Dit is hoe ik het zelf zie en ervaar.

Fiana

Profiel WWW  

BerichtGeplaatst: 09 maart 2010 23:09 
Afgelopen weekend heb ik een workshop gehad bij het Elohim Centrum. Op zondag gingen we een transmissie in en bij aanvang van de transmissie voelde ik al: 'dit wordt heftig.' Ik ben meegegaan in de transmissie en tegen het einde van de transmissie werd ik mij toch woedend..... ik voelde in mij werkelijk een wolf, grommend, woedend beestachtig iets in mij opkomen. Echt niet normaal meer. Zoveel woede...... zoveel.........

Ik bleef er in zitten en er maar in zitten, op het einde van de transmissie heb ik uit respect voor de overige deelnemers gezegd dat er heel veel loskwam en gevraagd of het mocht. Nu ja, het was geen vraag meer eigenlijk. Maar ik heb ze in ieder geval vooraf gewaarschuwd zodat ze zichzelf indien gewenst tijdig konden afsluiten. ik ben te keer gegaan. Kwijlend, grommend, shakend aan alle kanten.... mijn linkerhand kapot bijtend. ik voelde aan alle kanten dat het nu LOS mocht gaan...... en dat ik er de tijd en gelegenheid voor had. Innerlijk wou ik mij beschaamd voelen omtrent deze zogenoemde negativiteit van mij. Maar het MOEST gewoon. Ik heb drie tot vier minuten in die toestand gezeten en heel veel heling mogen ontvangen....

Daarna moest ik echt een kwartier uithijgen en bijkomen. Ik was echt bang dat mensen mij zouden veroordelen over mijn negativiteit.

Tot mijn verbijstering kwamen na afloop vijf tot zes mensen op mij af met de woorden dat ze groot respect voor mij hadden dat ik dit had toegestaan en had getransformeerd. Huh ??? Ik ??? Een iemand gaf aan: 'goh, ik wil meer contact met boven. Maar voor het werk wat jij doet om hier beneden te komen, daar heb ik het allerdiepste respect voor.' Ik was er echt helemaal stil van. Maar goed... het is voor veel mensen ook zo vrij normaal om een normaal, enigszins functionerend fysiek lichaam te hebben. Terwijl het voor mij zo enorm nieuw is allemaal om dit te mogen hebben en te verzorgen. Kennelijk voelen de mensen in zo'n workshop dan toch wel dat het echt niet niks is wat ik los aan het laten ben op fysiek en emotioneel niveau. En het zijn echt behoorlijk voelende, hoog bewuste mensen. Ik voelde mij eigenlijk ook wel erkend en bevestigd toen in mijn diepe pijnen. Maar ik deed er niet echt moeilijk over of zo. Ik wou het alleen maar loslaten. Maar daarvoor moest ik er wel dwars door heen gaan. Tis echt een enorme weg om jezelf te helen op alle levels. Het liefst kruip ik dan nog weg in een hoekje. Maar gelukkig is het nu steeds rustiger aan het worden. Ik en mijn lichaam komen eindelijk bij van de enorme stress die ik vroeger heb meegemaakt en ik voel ook dat ik helemaal nieuwe keuzes ga maken komende weken. Maar dan heb ik hier wel door heen te gaan dat het goed is dat ik er ben en dat mijn lichaam mag helen. Maar daarvoor heeft mijn lichaam, dat ik nog niet goed ken, wel deze hele oude pijnen los te laten. Oh, ik weet het wel op hoger niveau, maar niet op het fysieke niveau nog...... en daar ben ik nu mee bezig. Dus het mag er allemaal zijn om dan eindelijk eens een keer los te laten........... Ook al begrijpt geen hond er wat van. Het hoort bij mijn leven. Iedereen hier kent het fysieke lichaam terwijl ik er pas sinds een klein aantal maanden in thuis kom. Dus ik verlang geen begrip hierin........ omdat ik weet dat het niet te vatten is. Dus laat ik het zijn zoals het nu is terwijl ik mijn eigen weg volg volgens mijn intuitie om mijzelf te helen hier.

Het gaf mij rust en de bevestiging dat ik op de goede weg ben. Ik ben er blij mee.

Achteraf realiseerde ik mij dat 'de wolf' mijn kindertijd is geweest en mijn babytijd. Alle machteloze woede opgeslagen in mijn celherinneringen en deze laag mocht er nu uit komen afgelopen zondag.......... en ik ben er intens dankbaar voor dat dit mocht gebeuren.

Ik en mijn woede. Maar door die woede er te laten zijn afgelopen zondag ben ik dus nu wel veel rustiger en vrediger in mijn lichaam. Het gaat nu los van van mij. Eindelijk. En ik ga mij er niet voor lopen excuseren dat het er was....... het mocht er zijn en had recht om er te zijn. Ik kan mijzelf er niet over lopen oordelen. De vraag is alleen hoe ik nu zelf heel in mijn lichaam en dat ik weer een blij mens word die wil leven zonder al dat spirituele gedoe. Maar nu laat ik het wel definitief eindelijk los uit mijn celherinneringen. Om hier te zijn moest ik al zo veel energetische lagen door worstelen om in mijn lichaam terug te komen, nu ik terug kom / ben bots ik op heel veel fysieke oude herinneringen die nog niet heel zijn. Wist ik veel hoe het zou zijn om terug te zijn in mijn fysieke lichaam ? En dit wordt nu door dit soort transmissies geheeld op alle lagen van mijn bewustzijn. Gelukkig hang ik er dan maar korstondig kort in om het daarna definitief los te laten.

Daar ben ik erg dankbaar voor dat dit mocht gebeuren.... en ik bied geen excuus aan. Dit stuk mag nu geheeld worden binnen in mij en wordt nu geheeld. ik voel dat het erg belangrijk is geweest. Ik voel mij dan ook niet meer of minder dan iemand die dit niet ervaart.... het betekent dat ik deze stukken nog uit te werken heb op vooral nu fysiek niveau en oud emotioneel niveau. En deze stukken mogen er nu zijn om verwerkt te worden. Het is het pad van mijn ziel. En iedereen heeft een eigen zielspad. Maar ik verwerk en transformeer het op deze manier, in eerste instantie voor mijzelf, wel werkelijk. En daar gaat het om. Hetgeen dat ik heel in mijzelf heel ik op collectief niveau in een ander. En ik kan alleen maar werkelijk helen door te erkennen van dat wat er is binnen in mij. Ai, dat klinkt mij even iets te wijs.... Zelfs voor mijn eigen oren. :-D

Verder gaat het goed met mij. Ik sta hier voor nieuwe keuzes de komende twee maanden. Persoonlijke healingen voor mijzelf doe ik niet meer. Ze zijn ook niet meer nodig. Ik heb de uitwerking af te wachten van alle healingen afgelopen jaar op cumulatief level komende tijd Ik volg alleen in hoog tempo transmissie workshops voor mijn collectieve en galactische matrixen om deze te helen in mijn systeem en om tot rust te komen in mijn lichaam en te kiezen voor leven. Ik ga door de allerlaatste diepe angstlagen bewust heen. Maar ik kies voor mijzelf. En niet meer voor een ander.

En ik weiger verder om mijn proces hier verder te delen op het forum. Daar heb ik ook al helemaal genoeg van aan alle kanten.....

Voordat ik het afgelopen weekend helemaal uitgekristalliseerd heb op fysiek niveau ben ik een kleine twee tot drie weken verder. Dat is de stof. Die gaat langzaam....

Warme hartegroet,
Edith

PS ik vind ondertussen best wel dat de lay out van JHK eens een keer veranderd mag worden... Ik vind de lay out zelf best wel druk voor mijn ogen.

Verder zal ik hier zeer weinig actief zijn vermoed ik. Ik heb weinig toe te voegen hier zo.

BerichtGeplaatst: 09 maart 2010 23:44 
Trouw lid
Trouw lid

Daarom is het ook nodig een soort individualisatietraject aan te gaan, om jezelf te vinden en je persoon los te weken van alle collectieve opgelegde karaktereigenschappen.
Vraag niet naar de weg, maar volg je eigen pad, alleen jij kan die zien.
Collectieven kunnen mensen zelfs een persona opleggen, dus iemand anders maken dan ze werkelijk zijn, de mensen zelf denken echter dat het wel hun eigen persoonlijkheid is.

Hoe meer je je losweekt van welk collectief dan ook hoe verder je bent in je eigen groei. In het klein is goed wat te ondernemen, maar niet collectief.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]