Spiritueel Forum JHK

Ontmoetingsplek voor Spiritualiteit en Licht.
Het is 08 sep 2010 05:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Atlantis
BerichtGeplaatst: 01 maart 2010 17:42 
Moderator
Moderator

harmonie72 schreef:
Mijn ervaring met dergelijke dromen is dat ze puur symbolisch zijn, er wordt vaak een actueel thema gekozen waarin een droom zich afspeelt, maar de inhoudt is bijna altijd symbolisch.

zou niet weten wat hier een actueel thema bij zou moeten zijn en het was absoluut niet symbolisch, het was een levensechte herbeleving, denk dat jij wat anders hebt meegmaakt

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 maart 2010 19:17 
Moderator
Moderator

Wijzevrouw schreef:
Mijn ervaring bij dergelijke herinneringen is dat je dieper van binnen gaat beseffen wie je werkelijk bent. Ik hoef of kan er niet altijd iets mee in die zin dat ik me afvraag waarom ik dat waarneem. Bij mij komt dat vaak op momenten dat ik me ergens bewust van mag worden en steviger in mijn eigen kracht mag gaan staan.

dankjewel, dit is zeer herkenbaar :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 maart 2010 21:51 
Hera schreef:
het zou me niets verbazen als er weer een grote natuurramp plaatsvind dit weekend door alle verschuivingen al hoop ik dat ik het mis heb

Je had gelijk.

Ik vind de energie-en sterk en heel krachtig licht op dit moment. Er komt zo veel diepe rust en
vrede binnen bij mij korte momenten, maar andere momenten ben ik echt nog hyper.

Edith

BerichtGeplaatst: 02 maart 2010 16:26 
Trouw lid
Trouw lid

Hera schreef:
harmonie72 schreef:
Mijn ervaring met dergelijke dromen is dat ze puur symbolisch zijn, er wordt vaak een actueel thema gekozen waarin een droom zich afspeelt, maar de inhoudt is bijna altijd symbolisch.

zou niet weten wat hier een actueel thema bij zou moeten zijn en het was absoluut niet symbolisch, het was een levensechte herbeleving, denk dat jij wat anders hebt meegemaakt

Ik bedoel dat de droom vaak over een actueel thema gaat, dus stel je iets met paardrijden hebt gedaan dan heb je grote kans dat er paarden in je droom voorkomen etc.
Nu geef je zelf al aan dat je geregeld met Atlantis e.d. bezig bent dus het is wellicht zo dat dit thema voor deze droom gekozen is, de inhoudt is dan symbolisch zoals de meeste dromen zijn en niet letterlijk zoals mensen soms graag zouden zien.

Ik denk dat je te graag wilt dat dit letterlijk gebeurd is waardoor je geen andere optie/mogelijkheden ziet op dit moment.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 maart 2010 16:53 
Moderator
Moderator

harmonie72 schreef:
Ik bedoel dat de droom vaak over een actueel thema gaat, dus stel je iets met paardrijden hebt gedaan dan heb je grote kans dat er paarden in je droom voorkomen etc.
Nu geef je zelf al aan dat je geregeld met Atlantis e.d. bezig bent dus het is wellicht zo dat dit thema voor deze droom gekozen is, de inhoudt is dan symbolisch zoals de meeste dromen zijn en niet letterlijk zoals mensen soms graag zouden zien.

Ik denk dat je te graag wilt dat dit letterlijk gebeurd is waardoor je geen andere optie/mogelijkheden ziet op dit moment.

sorry maar ik denk echt dat je misschien eens moet proberen meer open te staan voor andere nieuwe dingen, dat ik zeg dat ik er wel af en toe mee bezig ben geweest wil niet zeggen dat ik hier dagelijks mee bezig ben, de dromen die jij bedoelt zijn heel anders, ik heb niet het idee dat ik degene ben die niet openstaat voor andere dingen, verder laat ik het hierbij.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 maart 2010 16:55 
Moderator
Moderator

Edith An Ra schreef:
Hera schreef:
het zou me niets verbazen als er weer een grote natuurramp plaatsvind dit weekend door alle verschuivingen al hoop ik dat ik het mis heb

Je had gelijk.

Ik vind de energie-en sterk en heel krachtig licht op dit moment. Er komt zo veel diepe rust en
vrede binnen bij mij korte momenten, maar andere momenten ben ik echt nog hyper.

Edith

heel herkenbaar , het ene moment heerlijk rustig en kalm het andere moment kom er weer een boel onrust aan, hoop wel dat die periodes steeds groter worden, van het eerste dan he hahaha

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 maart 2010 17:01 
Trouw lid
Trouw lid

Hera schreef:
harmonie72 schreef:

sorry maar ik denk echt dat je misschien eens moet proberen meer open te staan voor andere nieuwe dingen, dat ik zeg dat ik er wel af en toe mee bezig ben geweest wil niet zeggen dat ik hier dagelijks mee bezig ben, de dromen die jij bedoelt zijn heel anders, ik heb niet het idee dat ik degene ben die niet openstaat voor andere dingen, verder laat ik het hierbij.

Mij maakt het niet uit hoor, ik geef slechts aan hoe ik denk dat het meestal in elkaar steekt, doe ermee wat je wilt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 maart 2010 20:27 
Fan van JHK
Fan van JHK

Misschien is het niet aan te raden om zomaar af te gaan op beweringen dat dromen altijd met je ervaringen van gisteren te maken hebben. Voor die minderheid die vaak spirituele zaken meemaakt aan de lopende band, zouden dromen heel anders in elkaar kunnen zitten, verwacht ik. Veel meer voorspellende zaken want ik denk zelf dat alles afhangt van in welke mate je toegang tot je innerlijk hebt. Dromen zijn weliswaar behoorlijk onderbewust, maar HOE onderbewust kun je reiken, en is dat voor iedereen hetzelfde? Ik sluit niet zomaar uit dat mensen net zo goed kunnen dromen van vorige levens. Het hangt alles af van hoe toegankelijk jezelf voor je bewuste is en ik weet 100% zeker dat mensen daarin kunnen verschillen.

muggenfluisteraar

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 maart 2010 20:40 
Fan van JHK
Fan van JHK

Bedenk je verder ook dat er mensen zijn die niet eens hoeven te dromen of in regressie hoeven te gaan om zich vorige levens te herinneren. Ook daaraan zie je al dat die toegankelijkheid van diepe herinneringen verschilt van persoon tot persoon. Zowel hoe, als hoe diep.
Die bewering over dromen mag misschien voor 90 van de 100 mensen gelden, ik zeg maar wat, maar als er 10 mensen zijn die een uitzondering vormen, dan vind ik dat een uitzondering juist een regel eerder ontkracht dan bevestigt. Of de regel verklaart niet alles, of dient zich te beperken tot de groep waar die eventueel voor geldt. Het kan zijn dat het te bestuderen onderwerp complexer blijkt dan eerst werd gedacht, maar dat zou juist een goeie reden kunnen zijn dat de gevestigde wetenschap hier zich ook voor interesseert meer dan nu.

muggenfluisteraar

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 maart 2010 20:48 
Fan van JHK
Fan van JHK

Bij Hera zie je bijvoorbeeld aan haar topic Griekenland dat dat Griekse gebeuren niet geheel uit de lucht is komen vallen, maar dat dit regelmatig voorkomt. Dus zelfs met die bewering dat je dromen gaan over wat je gisteren bezighield, zou je nog eventueel kunnen verklaren dat een duidelijk signaal van een vorig leven dat je bij wijze van spreken gisteren had, vandaag in je droom zou kunnen doorwerken, stel dat men per sé wil dat een droom over gisteren zou horen te gaan. Een signaal van je vorige levens kan ook wat onbewust blijven, maar ook nog gisteren hebben plaatsgevonden. Ook dan zou je er van kunnen dromen. Wie zal het zeggen.

muggenfluisteraar

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 maart 2010 23:39 
Trouw lid
Trouw lid

DE toekomst dromen is zeker mogelijk, zowel symbolisch als letterlijk, dus met het verleden zal dat ook wel kunnen.
hier wordt echter de mogelijkheid van een 'gewone droom' niet onderzocht. Er wordt hier met enig gemak aangenomen dat het een bijzondere droom is uit een ver verleden en wie weet is het wel zo, maar als het met een dergelijk gemak wordt aangenomen voor waar dan heeft het ego er mee te maken als je het mij vraagt en die is meestal niet objectief.
Nou maakt mij dat niet uit hoor, ieder zijn ding, maar ik wil iemand iig wel wijzen op een eventuele andere mogelijkheid dan de opties die nu geboden zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 maart 2010 00:39 
Moderator
Moderator

@harmonie72: zou dit in een ander topic kunnen, het gaat nu wel erg offtopic.

Het gaat hier om een ervaring van mij en ik dwing niemand ergens toe itt jouw verhaal dat het allemaal puur symbolisch zou zijn, als jij hier niet in gelooft prima, ieder heeft zijn of haar eigen pad naar ontwikkeling en kennelijk volgen wij een ander pad. Maar gun anderen wel dat ze wellicht een ander pad kiezen dan de jouwe.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 maart 2010 12:00 
Trouw lid
Trouw lid

Vraagje, interesse hoor, je herkende de eilanden. Manifesteerde je op bepaalde momenten in de lucht dan? Of hoe moet ik het zien? Een droom is altijd al een kleine uittreding, waar een " grote" uit voort kan vloeien. Het lijkt me ook moeilijk onderscheid te maken dan om te traceren of je een beleving ondergaat van die oude tijd in het algemeen, of dat het een persoonlijk verleden leven is geweest. Ik bedoel, men kan ook via het grote astrale informatieveld (als je het zo zou willen noemen) algemene informatie kunnen krijgen van bijvoorbeeld hier Atlantis, net zo waardevol als persoonlijke informatie, daar niet om.

Had je een individuele ervaring met het gevoel dus daar geleefd te hebben?

Liefs
Mol

Profiel E-mail WWW  

BerichtGeplaatst: 10 maart 2010 12:42 
Moderator
Moderator

Molaris schreef:
Vraagje, interesse hoor, je herkende de eilanden. Manifesteerde je op bepaalde momenten in de lucht dan? Of hoe moet ik het zien? Een droom is altijd al een kleine uittreding, waar een " grote" uit voort kan vloeien. Het lijkt me ook moeilijk onderscheid te maken dan om te traceren of je een beleving ondergaat van die oude tijd in het algemeen, of dat het een persoonlijk verleden leven is geweest. Ik bedoel, men kan ook via het grote astrale informatieveld (als je het zo zou willen noemen) algemene informatie kunnen krijgen van bijvoorbeeld hier Atlantis, net zo waardevol als persoonlijke informatie, daar niet om.

Had je een individuele ervaring met het gevoel dus daar geleefd te hebben?

Liefs
Mol

Ik zag eerst een overzicht van de eilanden en daarna was ik er en liep ik tussen de situaties door, zij zagen mij niet denk ik, maar ik herkende de situaties duidelijk en had hier veel herkenning bij, net alsof je een homevideo van jezelf ziet, het was echt een thuiskomen waar alles op zn plek viel. Lastig uit te leggen. Ik heb naar mijn idee nergens gevlogen dus of het een uittreding was vraag ik me af, ook aangezien de mensen compleet gekleed waren in gewaden uit die tijd en de omgeving dus niet zoals Griekenland nu is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 maart 2010 12:50 
Trouw lid
Trouw lid

Tja, zoals ik schreef, is iedere droom wel een klein loslaten van de geest van het lichaam. Als een droom een visioen wordt is het inderdaad wel moeilijk uitleggen het hoe en wat, echter is het wel heel helder. Bij dromen is het inderdaad beter pen en papier naast je bed te hebben. Hoe vaak ik niet wist iets opvallendst gedroomd te hebben, maar later vergat :?

Ik moet ook even denken aan onze laatste reis in december, naar Egypte. Ik wilde me oriënteren waar ik was, want eindelijk hadden we geen wolken meer. Keek uit het raam en herkende de eilanden van Griekenland :)

Liefs
Mol

Profiel E-mail WWW  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]