Spiritueel Forum JHK

Ontmoetingsplek voor Spiritualiteit en Licht.
Het is nu 23 okt 2014 17:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: geuren ruiken
BerichtGeplaatst: 30 apr 2007 21:07 
hoi

Soms ruik ik bepaalde geuren waarvan ik weet dat die OF niet van hier (aarde) zijn of niet aanwezig kunnen zijn in de ruimte waar ik ben.

Zo ruik ik regelmatig rook van bijv sigaren of sigaretten alleen rookt er niemand bij ons en komt er ook nooit iemand die rookt of komen wij nooit bij mensen die roken dus die geur kan hier niet bestaan.
Iemand zei me eens dat mijn gids een sigaar rookte maar het lijkt me stug dat ze zelfs aan gene zijde door staan te paffen :-D
van mijn overleden (over)grootouders weet ik van sommige dat die rookte (mijn overleden oma was een stugge kettingrookster :) )
MAar soms ruik ik hele zacht vanille of een soort pepermunt of eucalyptusachtige geur maar ook wel wierook (vaak sandalhoutachtig)

Maar eens, toen ik net begon, rook ik toen ik met het paranormale bezig was en er veel meer mee bezig was rond mij een geur die niet van aarde komt. Het was een wat zwaardere lucht of energie rond mij die zoet geurde maar die ik niet thuis kon brengen.

Nou ben ik een absolute nul op het gebied van oa bloemengeuren want ik kan het verschil tussen een viooltje en een tulp niet eens herkennen al stond het er met koeieletters op haha maar soms lijken het zachte bloemengeuren te zijn. Op een keer lag ik al in bed en was bezig met een soort meditatie/visualisatie en toen leek het net alsof ik in een heel groot veld met geurige bloemen stond, het had een zachte maar distinctieve geur en heel lekker.

Mijn vraag is wie ruikt er hier nog meer geuren en kan mij het een en ander uitleggen hierover of misschien zeggen wie of wat het evt kan zijn en of ik er wat mee moet?

groetjes

moya

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 apr 2007 23:08 
Trouw lid
Trouw lid

Ik ruik ook soms vanalles waarvan ik weet dat het echt niet een geur is die ik zelf gecreeërd heb of iets dergelijks.
Ik heb het heel sterk met een wierookgeur de laatste tijd. Wel krijg ik steeds duidelijker het gevoel dat dit een teken is van mijn gids die dan laat weten dat ze er is.
Wel rook ik laatst toen ik bij mijn meiden op de kamer kwam een lijkengeur en daar schrok ik gigantsch van. Heb meteen mijn man wakker gemaakt, maar hij rook niks. Heb toen hulp aan mijn gids en neefje gevraagd of zij de eventuele entiteit (weet anders ook niet wat het geweest zou moeten zijn) naar het licht wilde begeleiden. De geur trok toen ook langzaam weg en is daarna niet meer terug gekeerd.
Verder ruik ik heel af en toe een soort parfum die ik niet plaatsen kan, maar daarvan weet ik eigenlijk niet bij wie of wat het hoort.
Zodra ik een rozengeur krijg weet ik dat mijn neefje er is, de rode roos dat was zijn bloem, hij heeft het zelf nooit mogen ruiken, maar dat is gewoon zijn symbool zeg maar.

Ik kan je er helaas verder niets over uitleggen of zeggen wat je ermee moet doen, het is sinds kort dat ik het steeds meer en sterker ruik en zit er zelf dus nog de hele tijd mee te stoeien wat er op zo'n moment van me verwacht wordt of dat het misschien alleen een groet is.

Alleen die lijkengeur die houdt me soms nog wel eens bezig, die was zo sterk en zo smerig ik had gewoon braakneigingen ervan :?

Profiel WWW  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 mei 2007 22:20 
JHK Forum bewoner
JHK Forum bewoner

Hoi Moya,

Ook ik ruik vaak geuren.
Zo heb ik al de aftershave van mijn overleden ex-man geroken en de geur van de shag die hij rookte.
Ook heb ik het parfum van mijn overleden moeder geroken. En een tijdje terug rook ik de geur van fresia's, de lievelingsbloemen van mijn moeder.
Ook heb ik al eens een rozegeur geroken, afkomstig van mijn gids. Zij heet Roos.
Soms wil ik ook weleens geuren ruiken, die ik niet kan benoemen, maar die voor mij naar 'vroeger' ruiken.
Verder ruik ik vaker een brand- of gaslucht, die anderen niet ruiken.
Ik heb me laten vertellen, dat als je een geur bij een overleden persoon kan plaatsen, deze overledene je een groet brengt.
Hoe het met de brand- en gaslucht zit, weet ik niet precies. Misschien een waarschuwing?
Het valt me wel op, dat sinds we, in Februari, brand hadden in ons tuinhuis, ik geen brandlucht meer heb geroken, die anderen niet ruiken.

Liefs,

Papillon

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 mei 2007 22:27 
Fan van JHK
Fan van JHK

Mooi ja....geuren ruiken als indicatie... :D
We kunnen via alle zintuigen dingen opvangen; via het gehoor, bijvoorbeeld liedjes of stemmen; via de neus allerlei geuren; via de ogen beelden zien; via intuitie van binnen aanvoelen; lichamelijk dingen voelen, zoals een koude wind of een band om het hoofd; enzovoort. Sommige geuren kunnen je ook in één moment terugbrengen naar je eigen verleden. Heb zelf vaak bewondering voor hoe mooi alles in elkaar steekt. :D

Liefs, (roosje)

Aphro

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 mei 2007 11:10 
ook ik heb het vaak dat ik geuren ruik (jannie) en ze niet kan plaatsen.
zo ruik ik vaak gebakken uien, op de onmogelijkste plaatsen zelfs in het bos. laatst was ik met een vriendin op de chat en ook zei rook toen een vieze wrange geur die ik ook ruikte, moest zelfs de deur openen om de geur weg te krijgen wat niet baatte. ben ook zeer benieuwd van waar dat mag komen.

liefs jannie

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 mei 2007 12:29 
Ik heb een keer wierook geroken, die wierook die in de katholieke kerk kan ruiken, persoonlijk vind ik het geen lekkere lucht. Maar ja, ik ben niet zo´n wierook liefhebber. :wink:

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 mei 2007 13:42 
Ik heb dat ook met vlagen... helderruiken. Ik vind het een prettige manier dat iemand bij je is. Je schrikt ook niet zo van een geur (behalve dan die lijkengeur.... ieuw). De geur die positief ruikt bloemen e.d. zijn vaak verwant met overleden dierbaren, gidsen of engelen (laatstgenoemde geven vaak een bloemengeur af).

Ik ruik regelmatig een sigarettengeur (meer de adem van iemand die heeft gerookt). Dan weet ik vrijwel zeker dat opa bij me is. Want die kon enorm paffen.

Liefs, Daniëlle

Berichttitel: geuren ruiken
BerichtGeplaatst: 03 mei 2007 00:14 
Verslaafd aan JHK Forum
Verslaafd aan JHK Forum

Hallo Moya

In het verleden rook ik heel vaak geuren op de meest vreemde plaatsen. Tegenwoordig is het wat rustiger, tot aan vandaag.

Vandaag rook ik op verschillende plaatsen in huis steeds opnieuw een heerlijke bloemgeur. Ik zou niet weten van welke bloem, maar dat vind ik op zich ook minder belangrijk. De geur bracht een associatie naar boven met iets liefs en ik heb er wel even voor bedankt dat ik deze heerlijke geur mocht ruiken.

Lieve groetjes van de wijze vrouw

Wees zelf de verandering die je in de wereld wilt zien
Ieder voorbeeld is er één.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 mei 2007 09:38 
Trouw lid
Trouw lid

Danielle73: Ik schrik ook nooit van een geur die ik niet plaatsen, al ben ik wel altijd heel nieuwschierig van wie hij afkomstig is. De meeste geuren die terug komen kan ik nu wel plaatsen, maar soms zijn het nieuwe geuren en dan wil ik daar meer van weten (lukt niet altijd hoor).
Wat die lijkengeur betreft, dat was zeker schrikken. Heb wel vaker entiteiten hier gehad die nog niet in het licht waren geweest, maar dit voelde of zag ik dan, dit met die geur was me nog nooit overkomen.
maar ik ga er van uit dat dit ook iemand was die naar het licht geholpen moest worden aangezien het daarna weg ging.

Profiel WWW  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 maart 2008 01:39 
Bijna verslaafd aan JHK
Bijna verslaafd aan JHK

Ik vond het thema geuren zo een mooi en ook belangrijk thema dat ik het nog eens naar boven gehaald heb.
:wink:

In het verleden heb ik wel vaker geuren geroken ..zoals tabakgeur , dat kan ik dus hier ook bevestigen want bij mij wordt in huis niet gerookt. Vandaag heb ik in de keuken heerlijke Jasmijngeur waargenomen. Ik ben er een paar keer gaan 'snuiven ',hihihi..en dan weer terug naar de living om te zien of het daar ook was. Het was een hele fijne sterke Jasmijngeur in de keuken voornamelijk in de hoek van frigo ( waar men dochter van 4 jaar ooit beweerde dat er een man stond). Mooi :)

Dan heb ik in het verleden ook reeds echte heilige wierrookgeur geroken net zoals Liesbeth het hier omschrijft.

Helderruikendheid is een hele fijne en ok rustige manier om met het paranormale kennis te maken.

Liefs van Avi (f)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 maart 2008 13:23 
Zelf ruik ik heel veel dingen.
Ook als ik met foto reading bezig ben dan kan ik dingen ruiken die afkomstig zijn van een entiteit die mij iets wil laten weten. Dat doen ze dan middels mij geuren te laten ruiken.
Ik schrik er niet van, ik heb al zoveel mogen ruiken, van urinegeur tot geronnen bloed aan toe.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 apr 2008 13:15 
Trouw lid
Trouw lid

Wat een leuk topic dit!

Zelf ruik ik de laatste tijd af en toe ook geuren die zomaar uit het niets komen. Het begon met het ruiken van rook in de slaapkamer. Het leek op sigarettenrook. Op een gegeven moment rook ik het ook nog eens een keer op mijn eigen slaapkamer (ik woon nog thuis), maar ik rook het in 99% van de gevallen in het huis van mijn vriend. Een tijdje later bleek dat er een appartement/huisje in brand stond in de straat van mijn vriend. Vreemd genoeg heb ik het daarna nog maar één a twee keer geroken, die lucht. Ik vraag me dan dus ook af of het nu te maken heeft met een entiteit of met die gebeurtenis.

De laatste tijd ruik ik zo af en toe wierook en het ruikt echt heerlijk! Ik denk zelf dat het misschien wel afkomstig is van mijn gids, maar daar ben ik nog niet helemaal uit.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 apr 2008 15:09 
Fan van JHK
Fan van JHK

Purple schreef:

De laatste tijd ruik ik zo af en toe wierook en het ruikt echt heerlijk! Ik denk zelf dat het misschien wel afkomstig is van mijn gids, maar daar ben ik nog niet helemaal uit.

Ik heb dat ook soms dat het lijkt of ik wierrook ruik :-)
Ik brand het zelf nooit.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 mei 2008 17:03 
Actief lid
Actief lid

Sinds een aantal maanden ruik ik ook wat.
Wat ik ruik is de zoete geur van perziken.
Na een paar keer dit geroken te hebben ben ik gaan googelen en daar zag ik dus dat de zachtzoete geur van perziken bij Freesia's hoort.

Ben vorig jaar op een paranormaalbeurs geweest, daar heb ik een foto laten lezen van mn schoonvader en toen liet ook een andere overledene dr aanwezigheid blijken d.mv. ... jullie voelen m waarschijnlijk al... Freesia's.
Wist dus niet bij wie dat hoorde en na navraag bij mn moeder bleek dus dat de lievelingsbloem van mijn oma Freesia's was.

Dus zij is steeds om me heen en waarschuwt me bv bij het naderen van een kruispunt o.i.d. dan ruik ik die perzikgeur en weet ik oke nu moet ik extra oppassen... en ja hoor daar komt dan verkeer aan.

Dit is dus wat mijn ervaring wat betreft geuren is.

Jessica

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]